شادی روح درختان

و درخت از ابدیت می نوشید و به بیشمار شاخه می روئید

شادی روح درختان

و درخت از ابدیت می نوشید و به بیشمار شاخه می روئید

سلام خوش آمدید

اشک

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۵۶ ب.ظ

اشک هم یک جور میوه است.

قبیله سیاه مستها معتقدند هرکس پنج نوع اشک توی زندگیش بخوره عمرش طولانی میشه

و اگر بتونه هفت نوع اشک بخوره

کانهو با خضر از چشمه حیات، آب خورده باشه جاودانی میشه

 

 

وقتی وارد مراسم ختم شوهر خاله ی خدابیامرزت میشی و با دیدن دختر پسرهاش، سعی می کنی همدردیت بیاد و اشک میاد، میوه ی درخت

"ببین من این همه وقت با شما دخترخاله ام چقدر مهربون بودم همه اش" را می خوری

وقتی می ری روضه و شعرش یه پایان جدید با یه تصویر سازی نو داره، نوک دماغت تیر می کشه و بعد میوه ی درخت "ببین من چقدر شعر شناس و نازک طبعم" را می خوری

وقتی همه ی زندگی در هم برهمه ، پسر وسطی نصفه شب جاشو خیس کرده و اومده بین تو  و باباش خوابیده و خیسی سردش به تنت می خوره و همزمان صدای دخترت از توی اتاق میاد که وای مدرسه ام دیر شده ، بعد گریه ی اون یکی در میاد که اصلا نباید بیدار میشد و سپس فرزند شورشی صدا بلند می کنه که من دیگه نمیرم مدرسه... اونوقت که خشمت را قورت میدی و اشکت در میاد میوه ی "ببین زندگی با فرزند بیشتر چقدر شادتره " را می خوری

 

اشک یاس...و اون وقتیه که از شاعرترین دوستت یک برخورد مآل اندیشانه به بزرگترین  و اشک آورترین اتفاق قرن می بینی

اشک اعتراض...و اون وقتیه که دانشجویی اولا ...توی سرزمین فرصتهایی ثانیا...فقط داری شعار میدی ثالثا ..اونوقت میان کتفت رو از پشت می پیجونن و صورتت رو می چسبونن کف آسفالت و بهت حالی می کنن که فقط می تونی گریه کنی

اشک شوق ...این مال وقتیه که معلم دخترت توی گروه معلمها یه متن فرستاده و عنوانش اینه که  باید در تاریخ بنویسن دختر تو  که بوده و چه کرده....

اما یه جور اشک خاص هم هست که من امروز اولین بار مزه اش کردم، نه بی مزه بود مثل اشکهای سانتی مانتال شاعرانه، نه شور مثل اشکهای راستکی

به جان خودم اشکش شیرین بود! ولی اصلا از روی شادی و این حرفها ریخته نشده بود...

یه جور آبی بود که کل کره چشم رو در خودش غرق می کرد و از همه جای چشم می پاشید بیرون

اشکش هم اعتراض و یاس داشت هم شوق و حیرت ، هم شاعرانه بود هم سوگوارانه

اشک کسی که به خدا میگه لطفا توبه های تا الانم را بی خیال ....باعث و بانی همه توبه شکنی ها را به من برگردان!

 

  • شاگرد خیاط

نظرات (۸)

زندگی من در یک جمله:

 

بعد گریه ی اون یکی در میاد که اصلا نباید بیدار میشد‌‌‌‌‌..‌....

پاسخ:
مادر
چقدر اشک طرفدار داشت
پنل باز کردم همینطور اومده بودند یه استکان اشک بزنند

چرا زندگی تو در یک جمله؟
کی نباید بیدار می شد؟

۱ ماهه دارم فکر می کنم یه چیزی بنویسم که حق باشه....

که حقیقت رو بگه ....

که بگه ......

 

دیگه نمی نویسم  :)))

چون شما نوشتید :)))))

 

:)

پاسخ:
احتمالا اگه بگردی 
ده تا کتاب اشک نوشته تو کتابخونه مرکزی روحت هست
ایستگاه ما رو نگیر سید

اشک، اکسیری هست که ما خانمها بشدت باهاش انس و خو داریم.

حالا فرق نمی کنه از چه رقم و چه رنگی باشه.

مهم اینه که هست.

 

پاسخ:
اشک گل گلابه
اشک من اکسیر منه؟

من اشک رو دوست دارم

تنها وقتیه که آدم خودش رو پیدا میکنه :)

فرقی نداره حالم غصه باشه یا خوشحالی

اشک اون رو به حد کمال میرسونه

پاسخ:
آهان 
دقیقا خودشه
غصه ام برای غصه هاییه که مجال اشک ندارن
آخ تاریخ

ما مثل ساده لوحان در خواب ناز بودیم

اشک وداع شبنم بیدار کرد ما را...

 

سلام.

برقرار باشید.

پاسخ:
دست توی اصل شعر بردین جناب مرآت؟
ممنون بابت شعر زیبا
خیلی شعر پر مغزیه

سلام علیکم و رحمت الله


چشم همیشه مستت خمار کرد ما را

زلف سبک عنانت سیار کرد ما را

در خواب عقل بودیم در زیر سایه گل

باد بهار عشقت بیدار کرد ما را

داروی دردمندی از ما مسیح می برد

بیمارداری دل بیمار کرد ما را

گل کرد راز پنهان در داغ غوطه خوردیم

این خارخار آخر گلزار کرد ما را

توفیق چون درآید عصیان دلیل راه است

رطل گران غفلت هشیار کرد ما را

چون گل ز ساده لوحی در خواب ناز بودیم

اشک وداع شبنم بیدار کرد ما را

روزی چنان که باید آماده است صائب

اندیشه فزونی سیار کرد ما را

سلام بر شما :) 

پاسخ:
سللاااااام. 
دلم برای دوستان تنگ شده بود.

خیلی جالبه

تقسیم بندی اشک برای من اینجوریه:

- اشک ممدوح اونی که از ترس گناهان برای خدا، شوق به ببخش خدا، مصائب اهل بیت علیهم السلام و شوق و عشق به اون ها

 

- اشک مذموم: ترس از دست دادن دنیا، برای دنیا و دنیایی ها

 

- اشک مباح: از دست دادن عزیز و ...

 

و این اشک ممدوح شور و آرامش می آرود و باقی غصه و افسردگی

پاسخ:
ولی اشک مذمومم اشکه دیگه نه؟ از دل میاد از درون میاد از آنچه که هستیم در میاد نه؟ 

بله بدون شک

گناه که نداره

مکانیزمی است برای مواجهه با مشکلات

اتفاقا نعمت خداست!

بحث من اثر این اشک هست

پاسخ:
آهان ...بله اثر اشک.
اثر اشکهایی که برای از دست دادن دنیاست خوب نیست. لابد قبلش هم این دل بستگی به دنیا خوب نبوده دیگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی